יומן התוכן « כנס מאורות 2009
יומן התוכן

[לתוכניה]

אה, אוקיי. סליחה. הייתה אמורה להיות פה תוכניה, אבל בטעות היא נשלחה לאראקיס להדפסה על תיל-שיגא. מיטב סוכנינו מטפלים בכך ופטר דה-פריז בעצמו חוקר את האשמים ברגעים אלה. היא תעלה בהקדם האפשרי.

יומן התוכן, 8.11

לך תסמוך על מכורים לסמים. פטר דה-פריז אמנם טען שהוא נוסע לאראקיס לחקור את האשמים בהיעלמות התוכניה, אבל הוא נעלם בעצמו וטוענים שהוא רודף אחרי מרבץ סם במדבר העמוק. פניתי אל הדורסאי לראות אם הם יכולים לעשות משהו בעניין, ומסתבר שגם זאת הייתה טעות. אם אתם רוצים לוחמה בקנה מידה פלנטרי ומעלה הדורסאי הם בחירה טובה, אבל בפעולות עדינות של מודיעין והשבת קבצים הם לא מצטיינים. רובע שלם של אראקין נהרס. מעניין אם זה מכוסה בביטוח של הכנס. בכל מקרה, כל מה שהם הצליחו לדווח זה שמישהו במסכה שחורה וגלימה עם קבוצת לוחמים בשריון פלסטיק לבן נמלט מהכוכב עם המידע. יכול להיות שדארת' ווידר מתנכל לכנס? אני אמשיך לדווח.

יומן התוכן 13.11

אלה באמת היו דארת' והחברה שלו, אבל הם לא רצו את המידע שלנו. משום מה הוא החליט שתוכנית "פני מועדות לכוכבים" היא תכנית השמדה של כוכב המוות או משהו כזה. ככל הנראה הם הוציאו מידע בעינויים על מישהו שכותב בשם העט "ע' במרתף" והסיקו שזה מנהיג המורדים שנמצא במחבוא. היגיון של קיסרות, כפי שהיינליין אמר. בכל מקרה, הדורסאי היו כנים מספיק להבין שזו לא משימה בשבילם ונתנו לי צופן קשר של מישהו שהם ממליצים עליו. כמו שחששתי זה באמת היה האן סולו וכמובן שהודא דורש שנשלם קודם כל את החובות שלו לג'אבה. הוועד בחיים לא יאשר לנו חריגה כזאת מהתקציב. אני אנסה לשכנע אותו שיש בתוכניה מידע שאותו הוא יוכל למכור ברווח גדול ואקווה שתאוות הבצע והסיכוי לעבוד שוב על דארת' יספיקו בינתיים. אחרי שהתוכניה תהיה ביד נראה איך מתמודדים אתו. אולי נקפיא אותו בקרבונייט?

יומן התוכן 16.11

נשמות טובות הציעו שהיינו צריכים לגייס את לוק במקום האן, אבל הסוכנים שלנו סובלים כולם מאסתמה וקשה להם להסתדר בעולמות מדבריים. הם תמיד העדיפו באר אפלולי מלא חייזרים, ושם אכן קבענו להיפגש עם האן כדי לקבל ממנו את הסחורה. כשהתקרבנו לשולחן שלידו הוא ישב התגלתה דמות שחורת שיער מוכרת שנעלמה באפלת הבאר. מבט בוחן בגב המתרחק אישש את החשדות, זו הייתה אינארה. והיא יצאה כשהיא מתלוצצת על מאל וג'יין מאבטח אותם מאחור. חיטוט קצר וחפוז של האן בכיסיו גילה שהיא אכן כייסה ממנו את הקבצים שלנו. רציתי לחסל אותו, אבל במקום זה לחצתי עליו עד שהוא הודה שהוא הציץ בקבצים, אבל כל מה שהוא הצליח לזכור היה משהו על עצי אורן ונהרות. וחלליות. לא ממש עוזר. לפחות לא נצטרך לשלם לו עכשיו. וגם, אם מדובר במאל וחבורת השודדים העליזים שלו יש שני דברים שעובדים לטובתנו – אנחנו יודעים איפה הם מסתובבים, ויש להם את הדבר המעצבן הזה שנקרא מצפון שאפשר לנצל נגדם. נמשיך לעדכן.

יומן התוכן, 21.11

טוב, אז כמו שראיתם בטח התוכניה עלתה, אבל זה לא היה פשוט כמו שזה נשמע. הייתם מצפים ממאל וצוות ה"סרניטי" שיעשו את הדבר הנכון וישיבו לנו את רכושנו, כפי שאנחנו ציפינו, אך התבדינו קשות. הוא דרש תשלום ולמזלנו היו לנו כספים פנויים (אל תגלו לצוות העיצוב) ולכן קבענו להיפגש על ירח שומם בשולי המערכת. ואכן נפגשנו, ואז באופן בלתי סביר לחלוטין הופיעה חללית בצורת נעל התעמלות וממנה ירדו אדם עם שני ראשים, בחורה אנגלייה למראה, בחור עם מגבת ביד ומישהו לבוש בחלוק רחצה. זפוד, בחוש שאינו טועה לעולם, זיהה את החפץ החשוב בסצנה, והסיח את דעתו של מאל בקריאה "תראו! בחורה במצוקה!". שיחנק מאל והאינסטינקטים האביריים שלו. זפוד חטף את התיק שבו היה החומר שלנו ונעלם בחללית, וכל מה שנותר מאחוריו היו שני עכברים לבנים. ועכשיו היינו צריכים למצוא אותם.

יומן התוכן, 25.11

קשה לעקוב אחרי ספינה המונעת בהינע בלתי-הסתברותי, אבל למזלנו הכנס הזה כולו לא ממש סביר ולכן סוכנינו העשויים ללא חת (ובשלב זה הלא-רחוצים ומתחילים להידף ניחוחות) הצליחו לבוא בעקבותיה ומצאו את עצמם בבטן ספינת כרייה אדומה שאורכה עשרה קילומטרים. על פי התאוריה שיש לשלוח תחמן לתפוס תחמן ואנגלי לשלוח מישהו שנולד בסביבות ביתלג'וז, גויס ליסטר להשיב את הקבצים מזפוד. למזלנו הוא עובד בשביל קארי ובירה וכך לא נאלצנו למתוח עוד את משאבי הכנס הדלים. ליסטר אכן חזר עם הקבצים והעדפנו לא לשאול איך הוא השיג אותם. למרבה הצער לפני שסוכנינו לקחו אותם ממנו הוא הזין אותם להולי, שתרגם אותם לאלתר לאורדו והצפין אותם במפתח הצפנה של 128 ביט. ואז שכח את האלוגריתם. סוכנינו שקלו לומר נואש בשלב זה, אבל כמתברר מכך שהתוכניה עלתה לפני ימים אחדים לא כך היה. עוד בפרק הבא.

יומן התוכן 1.12

כפתרון לבעיית האורדו ניסינו להטעין את התוכניה לרימר, כדי שיתרגם אותה סימולטנית לשפה מוכרת לנו באמצעות מאגרי הזיכרון של הולי. הרעיון הבסיסי היה טוב, אבל לא לקחנו בחשבון את העובדה שההצפנה תגרום לו להתקף פסיכוטי שכחלק ממנו הוא חשב שהוא כלב, וניסה לרודף אחרי החתול בכל פעם שהוא הופיע בשטח. ליסטר נהנה מכך עד עמקי נשמתו אבל בהיותו בחור טוב במהותו התייעץ עם הולי והציע שננסה לעבור לקו זמן מקביל, שבו הולי לא שכח את מפתח ההצפנה. מכיוון שלא מצאנו פתרון אחר ניסינו את זה, ורימר נעלם. עם המידע. בבירור קצר התברר שהופענו ליד חללית אחרת, קטנה ההרבה יותר, שרימר הפך לאישיות נוספת במחשב התבוני שלה. קפצנו לשם ב Space Bug והסתבר שהיא מלאה ג'ינג'ים וג'ינג'יות עם חזה גדול. בדרך לשם הספקנו לקלוט את השם הלא סביר של החללית, "עליזה שולל".

יומן התוכן 8.12

הצענו להם כסף. אני לא מתבייש בזה, הפכנו נואשים למדי ואנחנו מכירים את בני לונג – כסף בדרך כלל עובד עליהם. "בדרך כלל", מתברר, אין פירושו תמיד. עם הג'ינג'ים אולי עוד היינו מסתדרים, אבל הבלונדינית הקטנה החליטה שהכנס מוצא חן בעיניה. הילדה הייתה שם, בשירותים, וכשהיא שמעה שזרים הגיעו היא יצאה לקבל את פנינו. סוכנינו שהיו עייפים ואשר נוטים לאבד את שיקול דעתם בנוכחות נשים חזקות (כן, זו הייתה טעות לשלוח גברים) הודו בחצי פה במה מדובר והיא החליטה שהכנס מוצא חן בעיניה, אבל לא בדיוק במתכונת הזו, והחלה לעשות שינויים בתוכניה ככל העולה על נפשה. כאן צריך לציין לשבח את היוזמה של אחד הסוכנים שהסב את תשומת לבה לאתר אייקון, ושאל אותה אם היא לא תעדיף לנהל משהו עם חשיפה קצת יותר גדולה. בעת שהיא שקעה באתר תוך כדי מלמול תכניות זדוניות הסוכנים חטפו את ההתקן שעליו הקבצים, לקחו אשכול בננות מהארון, וברחו מהשירותים כל עוד נפשם בם. למזלם "עליזה" הייתה על עולם ודלתותיה פתוחות, וכך הם נמלטו מצרה קטנה-גדולה. לתוך צרה אחרת.

יומן התוכן, 13.12

זה היה אחר צהריים שטוף שמש וליד שולחן בגנה של גלינדה ישב אדם צעיר מרכיב משקפי שמש אטומים מגוכחים למראה ולבוש מעיל גשם שחור ארוך שנראו לגמרי לא במקומם באווירת אחר הצהריים הויקטוריאנית. הצעיר חזר שוב ושוב על המילים "אין כפית, אין כפית, אין כפית" בקול חרישי. בתגובה הסוכן שלנו שעמד לידו לקח את קערית הגלידה שעל השולחן ואכל את הגלידה שבה בתאווה רבה, כשהוא משתמש בכפית הכסף שהייתה נעוצה בגלידה. "זה לא היה יפה", אמר איש-הפח שלראשו חבוש משפך, שעמד בקרבת מקום. "אתה בכלל מסיפור פנטסיה, אתה לא אמור להיות פה". (אנחנו מודעים לכך שהתשובה חריפה משהו, אבל אותו סוכן עבר לא מעט עד אז, כפי שקראתם.) "על פי הסולפיזם הרב-אישי של הגבירה הילדה, כל עולם יכול להתבטא כמשוואה מתימטית ברב-יקום שישה ממדי", ענה הדחליל. "מתמטיקה היא לא מדע, היא שפה עקרה שמתארת את עצמה בלבד ולעתים אפשר לעשות בה שימוש כדי להציב אנלוגיות נוחות לעולם הפיזי". (אמרנו כבר שהסוכן היה עייף?) התשובה הזו לא מצאה חן בעיני איש-הפח והוא הקיש בעקביו החלודים ואמר "אני רוצה שתהיו בבית, אני רוצה שתהיו בבית, אני רוצה שתהיו בבית", והסוכנים נעלמו. מסתבר שזה רק עניין של צבע, לא של אבני האודם עצמן.

יומן התוכן – 16.12 (הסוף)

חוששים ועייפים ווידאו סוכנינו שהם אכן חזרה בבית, ואז אצו מייד לאתר האינטרטנ של העיתון הקרוב לביתם כדי לוודא את התאריך. באנחת רווחה ראו שנותרו עוד כשלושה שבועות לכנס ויש די זמן לפרסם את התוכניה כראוי. הם שלחו מייל נרגש למנהלת האתר העשויה ללא חת שבו הקבצים הרלוונטיים ואמירה בסגנון "את לא תאמיני מה עבר עלינו עד שהשגנו את הקבצים". דקות ספורות לאחר מכן קיבלו מייל בתשובה: "תגידו, אתם בסדר? קרן שלחה לי את הקבצים כבר לפני שבוע מהגיבויים שלה. התוכניה כבר באתר". אכן, לכל הסיפור מסקנה אחת ויחידה – לפטר את ה-ע'.