דל"ת עבור דוּמָאים / רמי שלהבת « כנס מאורות
דל"ת עבור דוּמָאים / רמי שלהבת

או אל קווין בייקון בחמישה צעדים

.

כל אחד מאתנו נמצא במרחק של חמש נפשות לכל היותר משחקן הקולנוע קווין בייקון.

1.      דיביאל נולדה בערבות הפוריות באזורים הממוזגים של כוכב הלכת דוּמָה, מהשגר השלישי של אימותיה דגדגיאל ודמירון ואבותיה זבול וזהריאל. בהיותה נערה צעירה בת 124 מחזורים התאהבה דיביאל, למורת רוחן של אימותיה, ביורקמי, שר הברד בפמליה של מעלה, המבוגר ממנה ב-204 מחזורים.

2.      במהלך הכשרתו לכהונה פוליטית, סיים יורקמי הצעיר בהצטיינות את מבחן השירה. שיר המופת שדקלם בעודו עומד בשלוש רגליים בלבד על גזע צר מעל קניון הרוחות, סיפר את סיפור אהבתו האסורה של כוזז לשלוש בנות החאן של רמות תמליון ועל מפח הנפש שנחל כשהבת הצעירה סירבה לשנות למענו את מינה. את טכניקת החריזה הוא למד אצל פייטן הדור מורמוליס, הנערץ על האליטה הדוּמָאית.

3.      בנו/בתו של מורמוליס, מילתס, בחר/ה בקריירה צבאית. אחרי העיקור והטירונות, הוא/היא נשלח/ה למלחמה במזיקים שפשטו כמדי שנה על שדות הדגן הגדולים של דומה שם נפצע/ה אנושות מעקיצת רפא ומת/ה כעבור ארבעה ימים. נאמר ששירתו של מורמוליס מעולם לא חזרה לעצמה אחרי האסון.

4.      מילתס שירת/ה ביחידת הטיהור לצד נסגריאל, אשר אחרי המפלה ביקש/ה העברה לצי הכוכבים. אחרי הקרב העקוב מדם על כוכב הלכת סנדלפון, ניתנה לנסגריאל חופשת החלמה לצורך גידול מחדש של הרגליים שהשיל/ה בעקבות מגע עם ארס חומצי של עברירון משולש פסים. את החופשה הוא/היא בחר/ה לבלות בעולם נידח קרוב לקצה אחת הספירלות של שביל החלב, הסובב שמש לבנה-צהובה בשם סול.

5.      במהלך חופשתו/ה התערה/תה נסגריאל במקומיים והתפרנס/ה להנאתו/ה מגילום תפקידים שוליים בתיאטרון ובקולנוע. עד היום הוא/היא זוכר/ת לטובה את משחקו/ה בסרט "בית החיות", שבו התיידד/ה עם שחקן בשם ג'ון בלושי (שכעבור כמה מחזורים הצטרף אליו/ה כשהגיעה שעתו/ה לנטוש את העולם הנידח). בסרט עצמו, תפקידו/ה העיקרי היה להסתער בראש ההמון המבוהל שרמס למוות את צ'יפ דילר היהיר – הדמות ששיחק קווין בייקון.

.

——————-

.

רמי שלהבת עורך כתב העת האינטרנטי למדע בדיוני ולפנטסיה "בלי פאניקה" ולשעבר עורך התרגום והסיפורת של כתב העת "המימד העשירי". מתרגם עבור ההוצאות ינשוף, אודיסיאה, מובי דיק, אגס ועוד. לשעבר חבר בוועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה ובשנים האחרונות עורך תוכן ברוב האירועים שהיא מפיקה. זוכה פרס גפן על סיפורו "ביקורת דרקונים".

.


תגובות

  1. מאת יואב מ.:

    מצויין… אהבתי!

להגיב לפוסט יואב מ.