כנס מאורות 2014, שמונה עשר בדצמבר, ירושלים - מלחמה לנצח
כל הכללי

מי ראה את המלחמה הבאה?

יום שני, 15 בדצמבר, 2014

מי לא מכיר את זה? התפנה לכם זמן בין ההרצאות, כבר עברתם על כל הדוכנים, שיחקתם בכל המשחקים ולא נשאר לכם שום דבר מעניין לעשות עד ההרצאה הבאה.

אז עכשיו יש לכם. בואו והצטרפו למשחק בסגנון "חפש את המטמון" שיתקיים בכל רחבי המתחם מפתיחת הכנס ועד סופו!

הזוכים יוכרזו באירוע הסיום.

מנחה: אורלי טרנר

scavengerhunt450

יוזמה לאורך השנים

יום שבת, 13 בדצמבר, 2014

ספינת הצי הבריטי הראשונה שנקראה "אנטרפרייז" הייתה למעשה ספינה צרפתית שנלקחה בשבי ושמה הוסב ב-1709. ספינת הצי האמריקאי הראשונה שנקראה "אנטרפרייז" הושקה בשנת 1799, והיא הייתה חלק מהמעורבות הראשונה של ארצות הברית במזרח התיכון – המתקפה על שודדי הים שפעלו מצפון אפריקה. עדות למעורבות זו במזרח התיכון אפשר למצוא גם בשורה "לחופי טריפולי" שכלולה בהמנון הנחתים האמריקאים. מאז היו ספינות רבות שנשאו שם זה.

uss-enterprise-ncc-1701-b-sheet-12

מלחמת הבלונים

יום שישי, 12 בדצמבר, 2014

בחורף שבין 14945-1944 שיגרו היפנים את מה שהייתה, כנראה, מערכת הנשק הבין-יבשתית הראשונה בהיסטוריה. הם הפריחו כ-9,000 בלונים נושאי פצצות תבערה שעלו לגובה זרם הסילון, ונישאו בו לחופי אמריקה. שם הבלונים היו אמורים ליפול והפצצות להתפוצץ. ההערכה היא שרק כ-1,000 מפצצות הבלון האלה הגיעו לחופי אמריקה הצפונית, בפיזור גדול מאוד – מהוואי ודרום קליפורניה בדרום ועד אלסקה בצפון. הבלונים גם הרחיקו מאוד מערבה והגיעו עד לאזור האגמים הגדולים.

רק אחת מהפצצות האלה הצליחה לגרום לנזק ממשי ואבדות בפנש. ב-5 במאי 1945 שיחקו אישה בשם אליס מיטצ'ל (שהייתה בהיריון) וילדים אחדים בבלון שמצאו ביער סמוך לעיירה בליי במדינת אורגון. מיטצ'ל וחמישה מהילדים נהרגו.

בתמונה, אחד מהבלונים שצולם בשמי קליפוורניה.

Japanese_fire_balloon_moffet

שלום עולם!

יום ראשון, 28 בספטמבר, 2014

ברוכים הבאים לוורדפרס. זה הפוסט הראשון באתר. אפשר למחוק או לערוך אותו, ולהתחיל לכתוב.