Menu
Categories
 
פרויקט סיפורים

לפני מאה שנים פרצה מלחמת העולם הראשונה, שאותה כינה סופר המדע הבדיוני ה"ג' וולס "המלחמה שתשים קץ למלחמות". שישים שנה אחר כך, בשנת 1974, כתב סופר המדע הבדיוני ג'ו הלדמן את הספר "מלחמה לנצח", שנושא הכנס השנה לקוח משמו. ביניהם, ואחריהם, עסק המדע הבדיוני שוב ושוב בשאלת נצחיות המלחמה, ובשאלה אם אי-פעם אכן נראה עולם שבו לא ילמדו עוד מלחמה.

נושא פרויקט הכתיבה השנה הוא "מלחמה לנצח". ביקשנו מהכותבים לכתוב סיפור מלחמה נצחי כלשהו, סיפור של מלחמה עולמית או של מלחמת עולמות. הסיפורים יתחילו להתפרסם בקרוב, ואנו מקווים שתיהנו מהם.

מנהלת הפרויקט: קרן לנדסמן

עריכה ספרותית: אהוד מימון

עריכת לשון: אלעד אייזן

—-

למתגעגעים, אתם מוזמנים להציץ בפרויקטי הסיפורים הקודמים:

"רצח באוריון אקספרס" – הבלש הפרטי המהולל ארקל פרמל מוצא את עצמו מוקף בני אדם, חייזרים ורובוטים שלכולם, כך נראה, מניע להרוג את הז"ל הנ"ל. יש לו יומיים בלבד לפלס את דרכו בסבך תככים פוליטיים ומזימות אהבהבים, ולרשותו עומדים רק עורמתו, תבונתו, ואספקה בלתי נדלית של ויסקי אלדברני.

"אלפבית עשוי סוילנט גרין" – מבחר סיפורים על חייזרים, מאל"ף ועד תי"ו באלפבית עשוי סוילנט גרין. חייזרים נחמדים, חייזרים מצחיקים, חייזרים מוזרים, חייזרים מוכרים. ואולי אפילו תמנונים סגולים תבוניים.

"עולמה של סוזן" – זהו עולמה של סוזן קלווין, עולמו של אסימוב, כפי שהוא מעולם לא זכה לראות אותו – עולם שבו אין זה משנה אם התבונה מבוססת פחמן או צורן.

"שקיעה" – נמל "שקיעה" ניצב בקצה הכול. דבר אחד היה משותף לכל המגיעים לנמל "שקיעה", זו הייתה תחנתם האחרונה. זו הייתה גם תחנה ראשונה לרבים מהם, נקודת יציאה אל מסעות שיעדיהם לא היו תמיד ברורים, אך זו תמיד הייתה תחנה אחרונה. כמו "שקיעה" עצמו, גם העוברים בו ניצבו בקצו של דבר מה.

"עיר" – עולמות רבים, שונים ומגוונים שלכולם דבר אחד משותף – יש בהם רק עיר אחת.

*