מאורות 2015 - קץ הילדות - 10.12.2015 קמפוס אדמונד ספרא, גבעת רם

פרויקט סיפורים

כאשר נצא אל הכוכבים, נקים מושבות ונפגוש חייזרים, נצטרך להקים מוסדות שיאפשרו לתושבי העולמות השונים להידבר זה עם זה. כל סופרי המדע הבדיוני ידעו את זה, ותיאורים של מקומות ומוסדות כאלה אפשר למצוא ביצירות רבות. אבל מה יעשו ילדיהם בשעה שההורים עוסקים בעניינים שברומה של גלקסיה?

במרכז פרויקט הכתיבה של השנה ניצב בית הספר "אורורה – שחר חדש", בית ספר לילדים מכל הגלקסיה. כל אחד מהכותבים שלנו ראה בעיני חזונו דמות שונה של בית ספר כזה, חזון של התבגרות וקץ הילדות, ואנחנו שמחים וגאים להגיש לכם חזיונות אלה. הסיפורים יתחילו להתפרסם בקרוב, ואנו מקווים שתיהנו מהם.

מנהלת הפרויקט: קרן לנדסמן

עריכה ספרותית: אהוד מימון

—-

למתגעגעים, אתם מוזמנים להציץ בפרויקטי הסיפורים הקודמים:

"רצח באוריון אקספרס" – הבלש הפרטי המהולל ארקל פרמל מוצא את עצמו מוקף בני אדם, חייזרים ורובוטים שלכולם, כך נראה, מניע להרוג את הז"ל הנ"ל. יש לו יומיים בלבד לפלס את דרכו בסבך תככים פוליטיים ומזימות אהבהבים, ולרשותו עומדים רק עורמתו, תבונתו, ואספקה בלתי נדלית של ויסקי אלדברני.

"אלפבית עשוי סוילנט גרין" – מבחר סיפורים על חייזרים, מאל"ף ועד תי"ו באלפבית עשוי סוילנט גרין. חייזרים נחמדים, חייזרים מצחיקים, חייזרים מוזרים, חייזרים מוכרים. ואולי אפילו תמנונים סגולים תבוניים.

"עולמה של סוזן" – זהו עולמה של סוזן קלווין, עולמו של אסימוב, כפי שהוא מעולם לא זכה לראות אותו – עולם שבו אין זה משנה אם התבונה מבוססת פחמן או צורן.

"שקיעה" – נמל "שקיעה" ניצב בקצה הכול. דבר אחד היה משותף לכל המגיעים לנמל "שקיעה", זו הייתה תחנתם האחרונה. זו הייתה גם תחנה ראשונה לרבים מהם, נקודת יציאה אל מסעות שיעדיהם לא היו תמיד ברורים, אך זו תמיד הייתה תחנה אחרונה. כמו "שקיעה" עצמו, גם העוברים בו ניצבו בקצו של דבר מה.

"עיר" – עולמות רבים, שונים ומגוונים שלכולם דבר אחד משותף – יש בהם רק עיר אחת.

"מלחמה לנצח" – סיפורים על מלחמה לנצח, מלחמת עולמות ועולמות במלחמה.