הקלטה חיה של תסכית מקורי – קבוצת מספרי הסיפורים « כנס מאורות 2009
הקלטה חיה של תסכית מקורי – קבוצת מספרי הסיפורים

על האירוע

בואו להציץ אל עולם התסכיתים המופלא של קבוצת "מספרי הסיפורים" ולנכוח בהקלטה חיה של התסכית הקומי "תינוקות שנשבו", על פי סיפורו של הסופר חגי אברבוך. במהלך הקלטה תהיו עדים לתהליך המשחק, הבימוי, עיבוד המוסיקה והאפקטים שמאחורי התסכיתים המוגמרים שלהם אתם מאזינים, ותוכלו לשמוע סיפורים מצחיקים מתוך ההפקה וסודות מאחורי הקלעים. משתתפים: רותם ברוכין, סתיו דריימן, ניר קיטרו, שי שחם, לי נשרי ונדב אלמוג.

קבוצת מספרי הסיפורים מקליטה תסכיתים (סיפורי-שמע) מקוריים המבוססים על סיפורי פנטסיה, אימה או מדע בדיוני. באתר הקבוצה ניתן להאזין בחינם למגוון תסכיתים – דרמטיים, קומיים, מפחידים, מרגשים ומרתקים – על פי מיטב המסורת של תסכיתי הרדיו הישנים. התסכיתים אינם באים להחליף את הספרים, אלא להציע חווית קריאה מזווית אחרת, נגישה ומהנה לכלל מאזינים רחב. כמו כן התסכיתים מתאימים ללקויי ראיה, למי שקוראים לאט וכמובן לכל אלו שאינם מוצאים בסדר יומם העמוס את הזמן והכוח לקרוא, ומעדיפים להקשיב לספרים ברכב, תוך כדי הליכה, בדרך לעבודה, בתור בבנק, או בכל מקום אחר. התסכיתים מתפרסמים באינטרנט להאזנה חופשית, וניתן גם להוריד אותם (בפורמט mp3) ולהאזין להם מכל נגן או מחשב.

קבוצת מספרי הסיפורים הוקמה על ידי ניר קיטרו (מנהל הקבוצה ושחקן ראשי), סתיו דריימן (מוסיקאי, עורך ואיש אפקטים מיוחדים), רותם ברוכין (מנהלת אמנותית ובמאית) ושי שחם (מפיק ומנהל הפקה). בנוסף כוללת הקבוצה כותבים ושחקנים, חובבים ומקצועיים.

כמה דברים שלא ידעתם על קבוצת מספרי הסיפורים:

* התסכיתים מוקלטים בתנאי שדה: דירה בבני ברק, שבה מפריעים להקלטה באופן קבוע אוטובוסים, כלבה חמודה ורעשנית שנוטה ללקק את השחקנים, ואוסף עצום של בובות פלסטיק שנוטות ליפול על ראשם של המקליטים. כדי להקל על ההקלטה עוטפים את המיקרופון בגרב. אנשי הקבוצה דוגלים בעימותים ישירים ונוטים לפתור מחלוקות ביניהם במכות.

* השנה הקליטה הקבוצה את הסיפורים המועמדים לפרס גפן כסיפורי שמע. הסיפורים המוקלטים היו מגוונים – מדיאלוגים ועד לסיפור אודיו שהוקרא כולו על ידי שחקן אחד, מסיפורים בני שמונה דקות עד סיפורים שאורכם כמעט שעה. מכיוון שניתן לשמוע את הסיפורים בכל עת ובכל מקום, הפכה ההצבעה לפרס גפן קלה יותר. הקלטת תסכיתי פרס גפן בשנה שעברה (2008) הובילה באופן עקיף להקמת קבוצת מספרי הסיפורים.

* בתסכיתים שבהם נדרשים קולות מיוחדים, חברי הקבוצה נוטים לאלתר בעצמם יללות של זאבים, ילדים, זקנים, מחשבים, ערפדים, רוחות רפאים, מפלצות ורוצחות פסיכוטיות. בליווי אפקטים, כמובן.

* צוות מספרי הסיפורים כולל שחקנים מקצועיים, רופאה, שתי אמהות, שני הומואים, שתי דתיות, אגרונומית, רקדן ורקדנית, מהנדס חלל, שחקני "מופע האימים של רוקי", טבעונית שזכתה בתחרות מתכונים קניבליים, וכלבה אחת.

התסכיתים שהקליטה קבוצת מספרי הסיפורים עד היום:
* גונזזו – מאת יעל פורמן.
* יקיצה – מאת אילן אשכולי.
* הפלוגה הכי טובה - מאת גיא וינר.
* סיפור פיות - מאת גיא וינר.
* אמא של חייל – מאת לאורה הדס. (תסכיתי פרס גפן 2009)
* בלדה לחובש – מאת קרן לנדסמן. (תסכיתי פרס גפן 2009)
* גרטרוד בישלה דייסה – מאת יעל פורמן. (תסכיתי פרס גפן 2009)
* כוכב ציפור האש – מאת יעל מיכאלי. (תסכיתי פרס גפן 2009)
* מחשבות באפלה – מאת קרן לנדסמן. (תסכיתי פרס גפן 2009)
* תשכח ימיני – מאת יעל פורמן.
* המטלית – מאת קרן לנדסמן.

בואו להקשיב למספרי הסיפורים…

http://storytellers.co.il
http://icast.co.il/storytellers
storytellersil@gmail.com