אירועים מיוחדים « כנס מאורות
אירועים מיוחדים

סדנת אבולוציה למתחילים
בסדנה ניצור ביחד מין ביולוגי חדש בהליך אבולוציוני מזורז המתחיל בחומצות אמינו ומסתיים ביצור גדול מספיק כדי להחזיקו בכף היד. נסקור ביחד את התנאים הדרושים להליך אבולוציוני, ניצור אותם בקופסאות, ונדריך את התפתחות המינים החדשים. החומרים הדרושים: תנור שחומם מראש ל-457 מעלות (יסופק במקום), לפחות 3 חומצות אמינו, עיתונים ישנים, מספריים, דבק פלסטי.
אם יכשל ההליך נדון יחדיו בשאלה האם זה אומר שיש אלוהים.
יש להרשם מראש, מספר המקומות מוגבל.
מנחה הסדנה: ד"ר זנב עין-מקור



סדנת בניית רפליקטור
משחבר החומר ("רפליקטור") הפך בשנים האחרונות לאביזר חובה בכל בית פרטי ומבנה ציבור. בעבר מחירו של מתקן בודד היה כתקציב מדינה קטנה, אך עם התפתחות הטכנולוגיה הוזלו מחיריהם של המכשירים עד למאוד. הטלפונים הניידים דור 7 הצפויים לצאת לשוק בתוך כשנתיים אמנם יכילו בתוכם את האפשרות להוריד אפליקציית רפליקטור, אך השמועות אומרות שהם יצריכו כיסים בגודל שלא נראה במכנסיים מאז 1987 (וגם אז רק אצל יחידי סגולה) ולכן צפוי ביקוש למתקן אישי פשוט ובמחיר שווה לכל נפש.
בואו לסדנת בניית רפליקטור, שם נלמד לבנות משחבר בטיחותי מאביזרים שיש להשיג היום בכל חנות אלקטרוניקה שכונתית. כך תוכלו לחסוך את מחיר המתקנים בחנויות ואף לבנות לשכיניכם מתקנים שכאלה.
שימו לב: משתתפים יתבקשו לחתום על מסמך הפוטר את ההנהלה מאחריות במקרה של התפרצות עיסה אפורה.
מנחה הסדנה: ד"ר אלחזק מברג



הרצאה: הנדסה גנטית – זכויות לצמחים?
ספריו של אלון בוקיצה אודות הצמחים התבוניים הציתו את דמיונה של הביולוגית ד"ר לילך כוסמין, אשר שוקדת בעשר השנים האחרונות על פיתוח שיחים תבוניים. כולנו ראינו את מסיבת העיתונאים בשנה שעברה בה ענה השיח אותו גידלה וטיפחה על שאלות בחשבון, וכבר נשמעו קולות מצד השדולה הירוקה באמת הקוראות להפסקת הניסויים בצמחים. מומחים צופים שהשיחים התבוניים הראשונים יהיו במשתלות כבר בתוך שלוש שנים, וישמשו בעיקר כשיחי שמירה או כחברה לאנשים בודדים. ההרצאה תדון בהיבטים החוקיים והמוסריים של השימוש בצמחים התבוניים, והאם בעתיד הם ידרשו את זכות הבחירה?
מרצה: דפנה דולב



פאנל: שימור הירח
לנוכח חנוכת בסיס הירח הראשון מתרבים הוויכוחים בין תומכי פיתוח הירח לבין החפצים לשמור עליו כפי שהוא. חברי הפאנל ידונו בסוגיה ואף ישליכו זה בזה סלעי ירח.
משתתפים:
ד"ר סלע איתן, חבר לשעבר בצוות תכנון בסיס הירח
הגברת שמרית שלום-קיים, נציגת ארגון שומרי הירח בישראל
מר רחף סטרונאוט, המתעתד לגור על בסיס הירח השני המוקם בימים אלה ולצייר על גג המבנה את המספר 42 בענק.
מנחה: פרופ' לבנה מון





לאירועים המיוחדים (האמיתיים) של כנס מאוֹרוֹת 2009