עדכונים « כנס מאורות
כל העדכונים

נסיעה בשלט רחוק

יום שני, 16 בנובמבר, 2009

מאוד משעמם באוניברסיטת ברלין, ולכן מדעני מחשב החליטו להפוך מיני-ואן תמים למכונית בשלט רחוק. לא מדובר במכוניות שממלאות את חלקות הפעלולים המיוחדים של הוליווד כבר שנים, אלא במכונית שימושית. במכונית, המכונה "רוח ברלין" (Spirit of Berlin) הותקנו מערכות ניווט לווייני, מצלמות וידאו, חיבור רשת אלחוטי ומערכת שליטה אלקטרונית.

בניגוד למכוניות המשוכללות של ג'יימס בונד, זו אינה מגיעה עם משגרי טילים ומוקשי דרך. רוח ברלין גם מותאמת לאייפון במקום לסוני אריקסון של 007. תוכנה מיוחדת ל-iPhone, בשם iDriver מקבלת מהמכונית את אות הווידאו ואת יתר הנתונים ומאפשרת שליטה ישירה בתנועתה על ידי לחיצה על כפתורי 'בלם' ו'דלק' והטיית הטלפון כמו הגה. לטענת המהנדסים, עם מערכת כזאת ניתן יהיה להחנות את המכונית שלכם בחניון הקרקעי כשאתם צופים מלמעלה מן הקומה הרביעית.

למאמר המלא

עלה הסיפור השלישי בפרויקט הרצח!

יום ראשון, 15 בנובמבר, 2009

והפעם – סיפורו של הכוכב מאת ריקה דולב. הכנסו והשתאו מנפתולי העלילה המתסתבכת. http://meorot.sf-f.org.il/?page_id=345

יש מים על הירח, ואפילו בגוגל יודעים מזה!

יום שבת, 14 בנובמבר, 2009

לפני כחודש (ב-9 באוקטובר) התרסקו שתי חלליות של נאס"א על הירח, בכוונה.

ראשית רוסק טיל ריק במכתש Cabeus-A סמוך לקוטב הדרומי של הירח ואחריו התרסק הגשוש שנועד לנתח את ענן השברים שיצר הטיל הראשון. שני ענני השברים נותחו גם על ידי מצפי כוכבים בכדור הארץ. המטרה העיקרית של ריסוק החלליות הייתה לנסות ולמצוא ראיות לקיום מים על הירח, ומטרה זו הוכתרה בהצלחה.

ניתוח התצפיות שהסתיים בימים האחרונים מלמד שבאזור הקוטב הדרומי של הירח יש לא מעט מים, ובהודעה לעיתונות העריך אחד ממדעני נאס"א שבענן השברים היו לפחות 95 ליטרים של מים. הימצאות כמות גדולה של מים על הירח חשובה לאפשרות הקמת בסיס קבע על הירח, אחת המטרות שארצות הברית הציבה לעצמה.

עכשיו כשוואלאס וגרומיט ירצו לשתות תה על הירח, הם יצטרכו רק קומקום. המים כבר שם.

אתר המשימה בנאס"א

למה הירח?

סיפור שני בפרויקט הרצח באוריון אקספרס!

יום רביעי, 11 בנובמבר, 2009

הסיפור השני ב"רצח באוריון אקספרס" עלה לאוויר, והפעם – סיפורו של מחשב הספינה, מאת עדו גנדל!
http://meorot.sf-f.org.il/?page_id=248