יומן התוכן

לגישה מהירה
חוזה
מצאנו את המקום האידאלי ל"מאורות - לבד על מאדים", באמת לא יכולנו לקוות למשהו יותר טוב. רק תחשוב על זה - פסגת אולימפוס מונס! כן, יהיו קצת בעיות של נגישות, כמו המחסור בחמצן, אבל זה משהו שאפשר לפתור עם הסגל הנכון. ברצינות, א' נגישות שלנו מסוגלת להביא בביטחון ובנוחות עופר בן יומו לאמצע להקת אריות רעבים. הבעיה האמתית היא החוזה אז בשביל לדאוג לזה שלחו אותי, כמובן. כי מי אם לא הכלבלב הוא המתאים ביותר לזה? לא ניכנס לשאלה מה היה צריך בשביל להבין למי השטח שייך ועם מי צריך לחתום חוזה, רק אגיד שזה היה כרוך בבירוקרטיה הגרועה ביותר ביקום. תחשבו על בירוקרטיה גרמנית מנוהל על ידי ווגונים. עדיין יש לי סיוטים. לא משנה, אני עושה את זה כי הכנס חשוב לי ולעזאזל עם פוסט-טראומה. בסוף הסיפור הזה היו חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות היו שהשטח היה בבעלות הק'רוג, והחדשות הרעות היו שהשטח היה בבעלות הק'רוג. אף אחד לא יודע מאיפה הק'רוג מגיעים או מתי הם התחילו להתפשט בגלקסיה, אבל ההערכה הנוכחית היא שיש להם חלק בערך ב-85.3 אחוזים של הנכסים שאפשר לקיים בהם חיים כלשהם בגלקסיה. אחת הסיבות לזה היא שהם ישרים בצורה פתולוגית כמעט, ומילוליים בצורה קשוחה לא פחות. אוקיי, אני מודה שפה אולי זו הייתה גם אשמתי. כשהם שאלו כמה נרצה לשלם על המקום אמרתי שאני מוכן לשלם ב"לטרת הבשר הקרובה ללבי" והתשובה הייתה "המחיר מוסכם". זה נראה לי מוזר, אבל לא ממש דאגתי עד שאחד מהם חזר עם חוזה ארוך ומפורט ומסור עצמות. אף אחד כבר לא קורא שייקספיר בימינו?! אז החלטתי שזה הזמן לקיים את הפסוק המקראי הידוע "חוזה! לך ברח!"

סגל
הפעם השגיאה לא הייתה שלי! אני נשבע! בואו נודה על האמת, כנס בירושלים בדצמבר הוא לא הרעיון הכי מושך בעולם להגיע אליו, בעיקר אם כמו חלק לא קטן של הקהילה אתם גרים במישור החוף והתרככתם עם השנים (אין מה לעשות, ככה זה בחום ובלחות, דברים מתרככים). אז מ' אמרה שיש לה רעיון מבריק - לגייס איזה כלי תחבורה שיוכל להביא ולהחזיר אנשים ישר לכנס. בהתחלה רצינו את האנטרפרייז כי אין מגניב מזה, אבל הדבר הראשון שקפטן קירק עשה כשנכנסנו לדבר איתו היה לקרוע את החולצה ולחשוף את החזה שלו. לא שיש לי התנגדות, אבל בחיאת זה לא במקום. למישהו, שאני לא אגיד מי הוא היה רק ארמוז שמכנים אותו ע', היה רעיון להביא את רודני מקיי מ"סטארגייט". כששאלנו אותו מה השיטה הטובה ביותר להביא קהל מהמרכז לירושלים הוא התחיל בחצי שעה שבה הוא הסביר לנו במשך חצי שעה למה הוא הבחירה הנכונה להקים ולנהל מערך כזה, ואז כששמע שהוא למעשה הבחירה השנייה נעלב והלך לחפש משהו לאכול. מאז לא ראינו אותו. אני חושב שרק לראות את המנות הטבעוניות ב"עברית" גרם לו להתקף לב. או לפחות להתקף חרדה. האן סולו משום מה התעקש לעבור בפרצת קסל, אני חושב שאולי זה המסלול היחיד שהוא מכיר, וזה קצת מאריך את הדרך מתל-אביב. "ליבת הזהב" הביאה בגיחת הניסיון שלה מתל-אביב ערוגת פטוניות שלמה, ואני לא רוצה לחשוב מה היא הייתה קודם. נראה לי שלהצעה שלי להביא את ה"מגה עוזרת" מ"שיגעון בחלל" שתשאב קהל במרכז ותשאיר אותו על סף דלתנו אפילו לא התייחסו ברצינות. בסוף ההחלטה הייתה לוותר על זה השנה אבל בשנה הבאה להתחיל לחפש א' תחבורה רציני יותר.

תוכן
כשהצעתי את תיכו ברהה בתוך תוכן של הכנס הסתכלו עליי במבטים… לא נחמדים. בסגל הזה לא מעריכים בדיחות שמבוססות על משחק בהטעמה ומילים שבכר לא בשימוש עשרות בשנים. לכו תקימו ככה כנס. אבל תהיה לנו יופי של תוכנייה. אני מתרגש במיוחד לקראת הפאנל על "אסטרולוגיה של מערכת השמש החדשה" שבה ינסו להבין איך פלנטה X משפיעה על תחזיות שבן מזל סרטן באופק וידונו בשאלה אם שינוי המעמד של פלוטו מצריך לשרטט מחדש את כל המפות. אני לא בטוח לגבי ההרצאה "מאדים שבתוכנו - הגלולה האדומה ואכלוס המטריקס". בטח יהיו בה התייחסויות ל"סרטים" בלשון רבים כאילו שהיה יותר מאחד. "הזקן והים האדום" לעומת זה אמורה להיות יופי של הפקת מקור שבה הספר של המינגווי מעובד לסיפור של כורה אסטרואידים זקן שמנסה להביא את השלל שלו למאדים. צוות התוכן שלנו רצה לארגן רצועת קרבות עד המוות בין חייזרים שתיקרא "דם ירוק" אבל בסוף ויתרנו על זה בגלל שהתברר שנורא קשה לנקות את הכתמים שהחומצה שיש לארקטוריאנים במקום דם עושה על הרצפה. אמרתי שלא יודעים בסגל הזה מה טוב או לא אמרתי?

ועד
טוב, נו, עוד ועד. כולנו כבר ראינו כאלה, כן הוועד של האגודה הרים בשנים האחרונות כמה פרויקטים סופר מרשימים, אבל זה לא כאילו זה הוועד של הסובייט העליון. או ככה לפחות חשבתי שהצטרפתי לשיחת זום לדון בתקציב. קודם כל, מה אכפת להם בשביל מה אנחנו צריכים העתק מדויק של קאסטלו סן-אנג'לו בשנת 1510 בקנה מידה של 1:10 שייבנה על גג המגדל העגול של עזריאלי? הם רוצים כנס בירושלים בדצמבר או לא? בחיי, הקטנוניות של הוועד תהרוג אותי יום אחד. חשבתי שזה יהיה משהו קצר, אבל הם התעקשו לשאול כל מיני שאלות. אז אמרתי שיש לי בעיות עם האינטרנט אבל ליאת הסתכל לי ישר בעיניים ואמרה שצוות ההקרנה מנטר את החיבור שלי והם יודעים לא רק מה קצב התעבורה אלא גם מה כתובת ה-MAC של המחשבים שלי. ברבים. ניסיתי לכבות את המצלמה, אבל היא לא כבתה. ניתקתי אותה מהמחשב, והמצלמה של הטלפון שהיה לידי נדלקה. שקלתי לנתק את המחשב מהחשמל, אבל אז שמעתי צעדים כבדים מחוץ לדלת. בקיצור, אני אצטרך למצוא מישהו אחר לעיצוב כי את מיכאלאנג'לו כנראה לא נוכל להביא.

אישורים
אני נכנע, שמישהי אחרת תנסה להשיג אישור להרים צפלין במרחק פחות מקילומטר מהכנסת חודש וחצי אחרי בחירות, כי עליי זה גדול. עכשיו אני מתחיל להבין למה מרצ הפסידה בבחירות - הכול היה מזימה לוודא שגולדמן לא יוכל לבקש עזרה בעניין הזה. ברור לי לגמרי שזה לא עניין של ביטחון. המנגנון ההידראולי שמוריד את כל הבניין מתחת לקרקע בפחות מ-45 שניות הותקן עוד בשנות ה-90 המאוחרות, וכל הירושלמים יודעים שהשעון בצומת של רופין וקפלן הוא הדור הבא של מנגנוני יירוט הלייזר (זה נכון בכל דור, דרך אגב). ואסור לי לדבר על מה שלמדתי על תחנת הצפרות שליד הכנסת אני רק אגיד שלא כדאי לנסות להאכיל את הדרורים שם. השאלה היא מי מעוניין לסכל את הפרסום הזה שלנו, שיכול להיות סופר אפקטיבי. אלה לא כרמיקון, זה סוכם עוד ב-2015. לא במקרה הכנס בכרמיאל. זה חלק מהסכם שביתת הנשק שהושג בין האגודה לעמותה. הסימנים המדאיגים באמת הם שזה אני עתידי שחזר בזמן, אבל אני לא יודע אם זה למטרות טובות או לא. סדנת בניית החורים השחורים שבנינו עליה נתקלה בקצת קשיים.

חניה
משהו היה צריך ללכת בשביל שיהיה מקום למי שמגיעים לכנס לחנות, ואני עומד מאחורי הבחירה שלי ללא כל היסוס. היינו צריכים מקום קרוב יחסית כי דצמבר בירושלים, שלא יחסר יותר מדי אם לא נצליח לשקם אותו אחר כך ולא היה לי הרבה זמן להחליט. המועמד הטבעי היה אולם הספורט הצמוד, אבל הוא משמש בעיקר ילידים וילדים הם העתיד שלנו. בג'וינט אני לא אפגע כי אז לא נוכל להגיד שהכנס "מאחורי הג'וינט". לאוניברסיטה יש לי סנטימטים אישיים וחוץ מזה יש שם מלא חתולים ואני לא עד כדי כך אכזר שאני אגזול מחתולים את הבית שלהם ומוזיאון המדע הוא מקום מגניב. אז לא הייתה בררה - יצרתי קשר עם החללית הווגונית ואמרתי לה להעלים את משרד ראש הממשלה.

אוכל
אמרו שצריך כיבוד לסגל ועדיף שיהיה טבעוני ונטול גלוטן, אני לא מבין מה עוד אפשר לרצות ממני. יש צ'יפס (מטוגן ואפוי), יש פירה (עם חמאה או עם שמן זית), יש מדורה שאפשר לעשות קרטושקס, יש קרטופלך עם בצל מטוגן, יש וודקה אמתית מתפוחי אדמה, יש מרק, יש גרטן, יש סופריטו בלי עוף (אם כי אני לא בטוח מה הטעם). למען קושצ'אי, יש שיבוט של הדיי עפאים במרתף שמוציא תפוחי אדמה מעוכים וקרם תפוחי אדמה ושום שרופים שהם לא מהעולם הזה! ואולי זאת הבעיה, לא מהעולם הזה. לא, ברצינות, עם פתאום מטילים עליכם להשיג שמונה טון תפוחי אדמה עם תקציב של 2.34 ש"ח מה הייתם עושים? ועוד כשנושא הכנס הוא "לבד על מאדים". אז קפצתי לחלקה של מרק ווטני ו... הלאמתי קצת תפוחי אדמה. וכששאלו אותי מאיפה הם אמרתי, וקיבלתי פרצופים לא מרוצים רק בגלל שיטת הדישון הייחודית שלו.

נגישות