והעיקר, לא לפחד כלל « כנס מאורות

והעיקר, לא לפחד כלל

ריח הפחד, אותה קלישאה של סרטי המתח והאימה, קיים במציאות. צוות חוקרים מאוניברסיטת סטוני ברוק שבמדינת ניו-יורק ספגו את זיעתם של 20 נבדקים שיצאו לצניחה החופשית הראשונה בחייהם, או כאלה שרצו לתומם על הליכון. לאחר מכן נתנו למתנדבים אחרים להריח את הזיעה שספגו, תוך כדי סריקת הפעילות המוחית שלהם. כל המתנדבים דירגו באופן מודע את הריחות כרגילים, המתנדבים שהריחו את הזיעה שהופקה בזמן פעילות מפחידה הראו פעילות גבוהה יותר של האמיגדלה וההיפותלמוס, אזורים במוח הקשורים בין השאר לתחושת הפחד.

דארפ"א, סוכנות המחקר המתקדם של הפנטגון, הצהירה שאין לה כל כוונה להפיק מהמחקר יישומים מלחמתיים או לממן מחקר יישומי לבדיקת האפשרות לפתח נשק לזריעת פחד. אבל זה לא הדבר היחידי שהם "לא עובדים עליו", נכון?

לעומת זאת, באוניברסיטת לונדון כבר מתכננים על בסיס ניסוי זה חיישנים שיקלטו את הפרומונים המופרשים בזמן פחד. הטענה: פושעים, טרוריסטים ודומיהם מפחדים להיתפס, ולכן ייתכן שחיישן פחד יאפשר ללכוד אותם בנקודות ביקורת. כרגע בונים המדענים מתקנים לבחינת היכולות האמיתיות של חיישנים מסוג זה. אם המבחן יצליח, נוכל לצפות תוך שלוש שנים לכל היותר בשלטי "בנקודה זאת מותקן חיישן פחד".

ניסוי הפרומונים

מצא את הטרוריסט



« • לקריאת כל החדשות, עדכונים »


כתיבת תגובה