כנס מאורות 2013, חמישה בדצמבר, ירושלים - עיר
פרויקט סיפורים

מאז סיפור מגדל בבל ערים רודפות סופרים, וסופרי המדע הבדיוני אינם יוצאים מכלל זה. הקסם שערים מהלכות על סופרי המדע הבדיוני ניכר ב"עיר הבקיע", ב"העיר והכוכבים" וכמובן ב"עיר", ובערים רבות מספור המאכלסות עולמים זרים, חדשים ומרתקים שאנו חוזרים לבקר בהן שוב ושוב.

נושא פרויקט הכתיבה השנה הוא עיר אחת. ביקשנו מהכותבים לתאר עולם שבו עיר אחת ויחידה, ואת כל השאר השארנו לדמיונם. התוצאות, שעלו על דמיוננו ועל ציפיותינו, יוצגו לפניכם כאן.

מנהלת הפרויקט: דורית תמיר

עריכה ספרותית: אהוד מימון

עריכת לשון: אלעד אייזן

—-

למתגעגעים, אתם מוזמנים להציץ בפרויקטי הסיפורים הקודמים:

"רצח באוריון אקספרס" – הבלש הפרטי המהולל ארקל פרמל מוצא את עצמו מוקף בני אדם, חייזרים ורובוטים שלכולם, כך נראה, מניע להרוג את הז"ל הנ"ל. יש לו יומיים בלבד לפלס את דרכו בסבך תככים פוליטיים ומזימות אהבהבים, ולרשותו עומדים רק עורמתו, תבונתו, ואספקה בלתי נדלית של ויסקי אלדברני.

"אלפבית עשוי סוילנט גרין" – מבחר סיפורים על חייזרים, מאל"ף ועד תי"ו באלפבית עשוי סוילנט גרין. חייזרים נחמדים, חייזרים מצחיקים, חייזרים מוזרים, חייזרים מוכרים. ואולי אפילו תמנונים סגולים תבוניים.

"עולמה של סוזן" – זהו עולמה של סוזן קלווין, עולמו של אסימוב, כפי שהוא מעולם לא זכה לראות אותו – עולם שבו אין זה משנה אם התבונה מבוססת פחמן או צורן.

"שקיעה" – נמל "שקיעה" ניצב בקצה הכול. דבר אחד היה משותף לכל המגיעים לנמל "שקיעה", זו הייתה תחנתם האחרונה. זו הייתה גם תחנה ראשונה לרבים מהם, נקודת יציאה אל מסעות שיעדיהם לא היו תמיד ברורים, אך זו תמיד הייתה תחנה אחרונה. כמו "שקיעה" עצמו, גם העוברים בו ניצבו בקצו של דבר מה.

תגובות

  1. מאת נטלי:

    עד מתי אפשר לשלוח סיפורים?

  2. מאת נטלי:

    התגובה שלי כנראה נמחקה… עד מתי אפשר לשלוח סיפורים לפרויקט?

כתיבת תגובה