9 בדצמבר 2023

בדרך כלל בטקס הסיום אנחנו מדליקים נרות, אבל השנה כידוע הכנס כולו וירטואלי אז לא נוכל לקיים את המנהג הזה. הטילו עליי לחשוב על חלופה, וניסיתי למצוא משהו שקשור לנושא הכנס ולמדע. ואז נזכרתי שיש משהו שנקרא "נרות תקניים" באסטרונומיה, ולכן הלכתי להתייעץ עם פאנל המסע במהירות גבוהה ממהירות האור שלנו. אחרי שהם גמרו לצחוק עליי, הם הסבירו לי מה זה – כוכבים בעלי בעלי בהירות מוחלטת ידועה, מה שמאפשר למדוד את המרחק אליהם. די מהר התפתח דיון טכני על כל מיני "קפאידים" ומילים אחרות שלא הבנתי. הדבר האחד שכן זכרתי הוא שאחד מהסוגים של נרות תקניים הן סופרנובות מטיפוס 1a.

אם הייתי שואל על זה, בטח היו אומרים לי שאי-אפשר לתזמן את הקריסה של שבעה כוכבים במסה הנכונה כך שכולם ייראו בתאריך הנכון בחצי הצפוני של כדור הארץ. אז לא שאלתי אותם. במקום זה הלכתי למצוא את המפתח למכונת הזמן של האגודה.

כאן נתקלתי בקשיים מסוימים, כי הוא היה אצל מ', והיא שאלה אותי למה אני רוצה אותו. טיפ ממני – אף פעם אל תגידו להנהלה מה התכניות שלכם. מ' טענה שאי-אפשר לדעת מה ההשפעות האפשריות של סופרנובות ושהטיעון שלי ש"זה יהיה מגניב" לא מספיק משכנע. כששאלתי אותה אם היא רוצה או לא רוצה הדלקת נרות, היא אמרה שחייב להיות פתרון אחר שלא יסכן באופן פוטנציאלי תרבויות חייזריות משוערות. בחיי, רופאות והדאגה שלהן לשלום בריות תבוניות.

בכל מקרה, עכשיו אני צריך לחשוב על משהו אחר. אולי להבות שמש? נראה.