26 בנובמבר 2023

אוקיי, אז לא טוב להנהלה צופים מכל היקומים האלה. והסתבר שהיו מקרים שבהם יצורים תבוניים צעירים מכל מיני יקומים קצת… זייפו טופסי הסכמה של ההורים. מי היה יכול לצפות שצעירים יעדיפו להסתכן במסעות בין יקומים במקום להקשיב להורים שלהם? בזה באמת שאי-אפשר להאשים אותי, אם כי ההנהלה הזאת בטח תמצא דרך לעשות את זה.

בכל מקרה, הרעיון הוא קשר מקוון, לא פיזי. גם האנסיבל של לה-גווין הוא מכשיר תקשורת מיידי במהירות גבוהה ממהירות האור. אין בעיה, אני יודע בדיוק מה צריך. רשת חברתית. שרתים שישבו בעל-חלל ויקשרו בין היקומים, יאפשרו הפריה הדדית בין מינים שונים ומרתקים. מעין כיכר העיר העל-יקומית. מה כבר יכול להשתבש?

נעזוב רגע בצד את אנשי היקום השטוח, הם הקימו לעצמם קבוצה משלהם ושכנעו את עצמם שלמעשה הם לא קיימים או משהו כזה. הבעיה האמתית הייתה פרוטוקול התרגום. הפתרון המתבקש היה למדל את המוח של דגי בבל ולהעלות אותו לשרתים שישמשו לתרגום מיידי בין כל השפות שבהן נעשה שימוש. טעות גדולה.

מסתבר שדגי בבל עובדים טוב כל עוד זה אחד באוזן. ברגע שיש שניים מהם יחד, הם מתחילים לדון בפרטי-הפרטים של דקויות הבלשנות הטרנס-יקומית. לא רק שהם לא תרגמו שום דבר, גם הייתי צריך לנצל את האנרגיה של סופר-נובה סמוכה בשביל לקרר את השרתים שלנו. והעומס היה כזה שאי-אפשר היה לשחק אפילו דונקי קונג!

אה, ובחיים אל תוסיפו לרשת מבוססת דגי בבל ממשק ריח. המחשב שלי עדיין מפיץ צחנה של סרדינים.